(Unità Naziunale – Lutte de masse – Publié le 23 février 2024) Carte scolaire de Haute-Corse : 6 fermetures et 7 ouvertures.
la réaction de Nazione :
Comu annuciatu qualchì ghjornu fà, Nazione porta un sguardu criticu assai à l’annuncia di Bruno Benazech u Dirittori Accademicu di i Servizii di l’Aducazioni Naziunali à l’escita di u CDEN (Cunsigliu Dipartimentali di l’Aducazioni Naziunali). U cunstatu di a Cartula sculari in Cismonti palesa à tempu chjudituri è aparturi di classi novi à l’alba di a prossima riintrata.
Chjudituri :
- Sandreschi (Corti):
- Albert Camus (l’Isula)
- a Ghisunaccia
- Defendini è Campanari (Bastia)
- Scola Santore (Calvi)
Aparturi :
- Arena Viscuvatu
- scola di i Fulelli
- Penta di Casinca
- Vensolasca
- Prunelli di Fium’Orbu (2)
- Scola Defendini (Bastia)
blucchimi :
- Scola materna Travu -Vintiseri
- Scola Charpak di Toga
Hè un funziunamentu grevu assai è chì ùn pò viaghjà tali quali.
Nazione dinuncia stu principiu di i vasi cummunicanti è a pulitica di u Statu Francesu chì metti in priculu i cundizioni d’amparera di i ziteddi.
(classi sopracarigati, doppiu liveddi da un latu è sduppiamenti da l’altru, ecc). L’aducazioni dirittu fudamentali par tutti ùn devi patta u ghjocu di i sciffri è i statistichi di l’effettivi. I filieri bislingui è immersivi sò sacri è ùn deveni essa nè tuccati nè sacrificati.
Nazione s’intarrugheghja à nantu à issu dispusitivu.
(classi sopracarigati, doppiu liveddi da un latu è sduppiamenti da l’altru, ecc). L’aducazioni dirittu fudamentali par tutti ùn devi patta u ghjocu di i sciffri è i statistichi di l’effettivi. I filieri bislingui è immersivi sò sacri è ùn deveni essa nè tuccati nè sacrificati.
Nazione s’intarrugheghja à nantu à issu dispusitivu.
Ci sarà un numaru sufficenti di maestri bislingui par assicurà a cuntinuità di l’amparera di a Lingua è di a Cultura Corsa in li classi novi?(sduppiamentu par undittu).
Chì ni sarà di rispettu di a regula di ùn tuccà à a filiera bislingua à effettivi iguali (regula di l’ultimu ghjuntu par filiera).
A chì ni semi di a ghjiniralisazioni di i scoli materni bislingui è di a cunvenzioni passatu trà u Statu è a Cullettività in l’annati 2016/2020 ?
À chì ne semi di u sviluppu di l’immersivu publicu privistu da a ditta cunvenzioni ?
Difatti, l’immersioni ferma sottumissa à l’iniziativa di i squadri pedagogichi ma ùn c’hè nisuna pulitica vulintarista nè da u Ritturatu nè da a CdC à nantu à issu sughjettu malgradu a lettara quadru di u Rittori è di a cunvenzioni passatu trà u Prisidenti di l’esecutivu di Corsica è u prifettu Schmeltz in lu 2016.
In issu sensu, Nazione rivindicheghja :
Un muratoriu nantu à ogni chjuditura di classa da misura d’urgenza.
U trasferimentu di a cumpitenza aducativa à i stituzioni corsi da misura di fondu par assicurà un mudellu corsu à prò di l’intaressi di u nosciu populu.
Nazione ramenta chì i scoli materni sò i fundazioni di i pulitichi difesi da u muvimentu naziunali da poi sempri, u nostru muvimentu puliticu hè à prò di a lingua corsa è d’una sucetà bislingua
Sapemi chì i respunsabilità sò parechji è chì no cunniscimu u problema maiò di demugraffia in i noscri cità o paesi è Nazione sarà attenti à i misuri piddati da u Ritturatu è pudarà intraprenda azzioni di tarrenu in issu sensu.
Par compia ramintemi chì una muzioni à nantu à stu tema era stata vutata à a maiurità in lu 2018.
Ùn ci sfiataremi mai!
L’Aducazioni Sarà sempri a noscia primura!
In lotta par una sucetà bislingua sempri saremi…..
Nazione