(Unità Naziunale – lutte institutionnelle – Publié le 29 mai 2021) Ci simu indiati, in u 2015, à guvernà per cambià a vita di i Corsi.
Mentre sti cinque anni, Corsica Libera hà prupostu prugetti, hà purtatu azzione, há ricusatu dinú, da chi a mandatura naziunalista stia fida à a so prumessa, à u ghjuramentu è si cumporti ¡n guvernu di a Corsica.
Oghje, per noi, e perspettive fermanu rugurosamente listesse. Per quessa, ùn ci hè da aspettà l’accunsentu di Parigi. Ci tocca à riinventà u raportu di forza, ci tocca à fà rispettà e nostre scelte cù tutti i mezi ch’è n’avemu. Ci tocca à upponeci à e decisione di l’amministrazione tráncese chi sò cuntrarie à l’interessi di i Corsi. Per custrui stu raportu di forza, ùn avemu micca solu eletti à a Cullettività, n’avemu dinù ind’é assai municipalité è assai intercumunalità. Avemu u sustegnu di sîndicati è d’urganizazione prufessiunale di a nostra sensibilité è di l’urganisimi cunsularii duve i naziunalisti sò numerosi. Avemu infine un muvimentu forte cù assai militanti sustenutu da una parte impurtante di u populu corsu. Un ci hè chè sta dimarchja uffensiva chi pudera custringhje Parigi à âpre discussione vere cù a Corsica è à cuncede à e nostre rivindicazione.
Ghjè ind’è stu flu ch’è no ci prisentemu oghje davanti à voi. U nostru prugettu s’articuleghja ingiru à l’urientazione maiô di u muvimentu naziunale : Fà l’ambiente, Fà sucetà, Fà a terra, Fà cultura, Fà Nazione.
Fà l’Ambiente
Fà Sucetà
Fà a Terra
Fà Cultura
Fà Nazione
Per a maiò parte, st’urientazione si puderanu mette ¡n opera subbitu senza mudifica di u quadru ghjuridicu, ghjuvenduci da avà d’ogni pezzu di putere ch’è n’avemu è senza teme di scuzzulà, ogni volta ch’ella abbisugnerà, u quadru ghjuridicu strettu nentru u quale Parigi cerca à mantene a Corsica.
■ I prugetti elaburati è purtati da Corsica Libera à a Cullettività sô numerosi è sô stati vutati da l’Assemblea di Corsica. Ponu cambia di modu cuncretu a vita di i Corsi patti è cundizione ch’elli sianu perseguiti è messi in opera : Cartula à prò di a cursizazione di l’impiechi, « carta ritirata » per i ritirati, Territoriu Zeru Disimpiecatu di Longu Andà, Rivenutu Universale, Statutu Suciale è Fiscale à prò di l’imprese è di i particular^ raportu vutatu u mese scorsu à prò di a rivalurizazione statutaria è salariale di u settore di l’aiutu casanu. Corsica Libera hà dinù iniziatu u fondu « Corsica Sulidaria » per lutta contru à a précarité, fondu chi s’hè sviluppatu in furia cù l’inseme di e cumpunente pulitiche, ecunomiche è suciale di a Corsica è hà resu servizii maiò in core à a crisa di u Covid.
Per do chi tocca à a difesa di lambiente, a « Dichjarazione d’urgenza climática è eculogica » vutata di dicembre di u 2019 per via di Corsica Libera deve avà esse messa in ballu à livellu uperaziunale.
Per chi tutti sti prugetti – è assai altri – entrinu in appiecazione, ghjè indispensevule chi I’eletti di Corsica Libera possinu cuntinuà u so travagliu à prò di a Corsica è di i Corsi.
■ Per ció chi tocca à a questione stituziunale, ugnunu sà chi l’ugettivu d’indipendenza ferma u filu di a nostra identità pulitica. Simu cunvinti chi l’indipendenza energética, alimentaria è infine custituziunale currisponde à i bisogni è à e brame di i Corsi di u XXIesimu seculu. Ind’è l’anni à vene, sta questione será in core à u dibattitu puliticu. Per noi, l’evuluzione di sti dece anni in Kanakia è in Catalogna o ancu a vittoria tremenda di st’ultimi ghjorni di l’independentisti scuzzesi ne sô a prova.
« L’indipendenza energética, alimentaría è infine custituziunale
currisponde à i bisogni èàe brame di i Corsi di u XXIesimu seculu ”
À titulu trasitoriu, avemu accettatu in u 2015 di firmà un accordu cù l’altre cumpunente di u muvimentu naziunale, accordu ricunduntu di modu sulenne in u 2017, duv’ellu ci era previstu « un’autunumia vera di drittu è d’eserciziu ». St’accordu, previstu per dece anni hè statu rimessu in causa di modu unilaterale da Femu a Corsica. Per noi, ghjè sempre valevule, per rispettu à tutti sti Corsi chi ci anu fattu a cunfidenza per via di i so voti.
A nostra candidatura hè dinù quella di a fideltà à l’indiature, à a parolla data.
Ghjè a seguita è u ribombu amplificatu di u nostru impegnu di sempre à serviziu di l’idea naziunale, di a ghjustizia suciale è di a difesa di a terra.
Corsica Libera